Alla inlägg under september 2009

Av Antibe - 27 september 2009 02:31

behöver min tid,

starta mina små projekt som bara lever några månader.

Ta ett andetag, tända en cigg och trilla ner i min värld med kannan kaffe lysande on konstant.

Saknar det, Känner att inspiration till allt börjar tyna bort så smått.



/L.


Av Antibe - 23 september 2009 22:39

såg häxjakten idag av Athur Miller.

Ärligtalat så gillade jag inte den.

Skådespelarna skrek för mycket, och andra bytte dialket mitt i altet.

Men scenen var helt underbar. det typiska för ett församlingshem mitt ute i ingenstans, med dåligt trä som måste bytas, de stora fönstren som är randiga och frostade, typiska 70-talet!

Älskade det.

Men man blev fångad av storyn om man tänker på makarterättegången, om att alla trodde att alla var kommunister. och att stora genier blev avrättade eller bort jagade från dom stora scenerna och återhämtade sig aldrig.

Att folk ljög för att bli skyddade som sedan hade oskyldigt blod på deras händer som aldrig tvättades bort.


/L.



Av Antibe - 21 september 2009 21:13

"bad time?

There is nothing such thing as bad

or time for that matter."


/L.



Av Antibe - 20 september 2009 01:05

Bilderna på väggen har tagits ner, 

(tillsammans med alldeles för många nålstick på min nakna kropp)

Nya bilder har klippts, skurits eller skrivits ut, och ska nu sättas upp. 

Ny ordning.

Nya men också gamla bilder ska samlas tillsammans som ett kollektiv

Gamla minnen och nya minnen mixas ihop med tårar och glädje

Och bilda mitt så kallade "liv" mitt liv på min vägg som ingen förstår förutom jag


/L.




Av Antibe - 17 september 2009 19:26

Det är dags att ge er summan av kardemumman.

En slags rutin jag tänkte försöka falla in i.

Resumera dagen.  Tror inte folk kommer känna så stor nytta av det.

(mitt liv är inte roligare än någon annans)

Men mest för att skriva av mig. Min förra blogg. som jag nu kom på var en jävla kärleksblogg ska nu läggas i lådan och samla damm som ett gammalt fotografi som glömts bort.

Men som den andra bloggen och alla min dagböcker glöms bort och läggs undan för att samla damm.

Men nu ska jag försöka hålla igång den.

 

"I really think that everyone should have watercolors, magnetic poetry, and a harmonica."

/L.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

everything that exist, imagined itself into existence

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

existences


Ovido - Quiz & Flashcards